22 Nisan 2013 Pazartesi

Aile, İş, Gelecek, Melecek..

  Neden hep başkalarına göre yaşamak zorundayız? Neden herkes ne yapıyorsa aynısını yapmak zorundayız? Neden böyle olmak zorunda.. Anladım ki anneme göre bir kadın asla tek başına eve çıkamaz. Ya evlenmeli ya da ailesiyle yaşamalı ölene kadar. Kibarca,sakince böyle olması gerekmediğini,başka örneklerin olduğunu, her ayrı eve çıkanın yollu olmadığını anlatmaya çalıştım. Beni anladı mı? Hayır anlamadı.. Bana dediği şeyler hep başkaları.. Hep onlar ne yapıyorsa o..
  
  -Bak karşı komşuya,kaç yaşında kızı var evlendiği halde beraber yaşıyorlar altlı üstlü..
  -Bak eski yan komşumuza, kadının kızı çalışıyodu,öğretmendi ama ailesiyle yaşıyodu..
  -Bak x teyzene,onun da kızı mezun ama eve çıkıcam demiyo kız senin gibi..
  -Hem neden evlilik yok hiç kafanda, hep bekar kalıcak değilsin ya, biraz açsan gözlerini bulursun evlenicek birini..
  -Ben insanlara bizim kız da mezun oldu şimdi ayrı eve çıkıcak diyemem,ne derler sonra..
  -Tek başına bir yere çıksan ya takip etseler,peşinden eve girseler ne yaparsın? Hem o ayrı yaşayanlar anca ünlüler,onlar da zaten normal bir hayat yaşamıyorlar..

  vs vs vs...

  Çok mutluyum artık,hep huzurluyum derken şimdi de iş seçme tasası çıktı.. Kararsızlıklar ve ileride ne olacağını tahmin etmeye çalışmak. 6 yıl aileden uzak yaşadıktan sonra aynı evde,aynı işte olmak onlarla,her an beraber olmak bunaltıcı olur mu?? Sorunun cevabını tam bilemediğim için annemle konuşayım dedim ne düşünüyor ilerisi için,nasıl bir hayat var kafasında,hayalinde.. Ve fikirlerini öğrenmiş oldum.. 
  
  Aile evet çok önemli.. Ama aradaki mesafeyi nasıl tutmalı insan karar veremiyor. Bazı aileler vardır ya,hem rahat hem de sıkı sıkıya bağlı birbirine. Öyle bir ailem olsa belki daha farklı olurdu,daha farklı düşünürdüm,bu kadar çekincem olmazdı. Ama süper bir aile bağı olmayınca, sırf maddi açıdan düşünerek tüm geleceğini aileyle,ortak bir iş kurmak üzerine planlamak ne kadar doğru? Emin olamıyorum hiç..Kızlar der ya hani, babam dünyadaki en değerli erkek benim için, babam hayran olduğum erkek vs vs.. Belki öyle diyebilseydim daha güvenli olurdum,bilirdim ki yaparız. Ama şimdi daha 2 dk oturup sohbet edemiyorsak, anında saçma şeylerden tartışma çıkıyorsa,benle çıkmasa bile annemle babam her an tartışıyorsa bir aile işi kurmak ne kadar mantıklı bilemiyorum..

  Bir an başka şeyleri araştırırken, bi anda tam tersini düşünebiliyor insan.. Dün gece başka şeyler düşünürken, şuan acaba kpss çalışıp köy bile olsa atanıp, evden zaten uzağım diyerek ayrı eve çıkıp öyle bir hayat mı kursam diyorum.. 3bin yeter mi? Evet belki çok daha fazlası kazanılabilicekken az geliyor insana ama aslında yeter. Minik bir büro tipi ev kirası ödemeye yeter. Krediyle de araba alırsam geçinirim bir şekilde.. Ama hangisi asıl mantıklısı.. Çık çıkabilirsen işin içinden..

1 yorum:

  1. yazını okurken bir an şüpheye düştüm, bu yazıyı ben yazmış olabilir miyim diye... gelecek bizim geleceğimiz ama planlamasını kendimizin yapmasına izin yok. ondan sonra niye mutsuz, umutsuz bir gençlik var denilir. neden acaba?

    YanıtlaSil