21 Temmuz 2012 Cumartesi

Kalıplar

 Anlayamadığım pek çok şey var.. Bunlardan biri de müslümanlık,ramazan konuları.. Malum yaz tatili diye annemlerin yanındayım. Heryerde haberlerde reklamlarda gazetelerde gördüğümüz şu ramazan paketlerinden babama da gelmiş. Gece zaten görmüştüm ama bir şey dememiştim. Sabah dayanamadım annem de ordayken,babama neden bunu getirmişler ki sana dedim,ne gereği vardı dedim. Babam bir şey demedi,herkese veriliyor gibi bir şey dedi konu kapandı. Aradan belki iki saat geçti,annem odama geldi,ben de o sıra ders çalışmaya zorluyorum kendimi. Dediği şey; 'Sakın başkaları yanında böyle bir sözü bir daha kullanma,ne gerek var ne demek,biz de makarna yağ kullanmıyor muyuz,babana bunu nasıl dersin' Zaten tatilde olduğum halde tatil adına geçirdiğim bir dakikam bile yok. Geçirdiğim en berbat yaz tatilini geçiriyorum,herkes bu kız ne zaman mezun olabilicek modunda. Bu kadar stresliyken gelip böyle deyince bende sinirlendim tabi.. Kendi açıklamamı yaptım ama çıx,yok,ı ıh.. senin ne dediğinin zerre önemi yok,yani benim de bir fikrim var ki o yüzden öyle dedim. 'anne dinlemiyosun bile' yok çıx yine aynı,en sonunda kapattık konuyu ve yazlığa gittiler..

 Oldum olası anlayamadım ve hala anlayamıyorum. Büyük bir olay haline getirilen ramazan aslında ne? Benim ramazandan anladığım şey insanların birbirine yardım etmesi,aç olanın halini anlamak için aç kalması, ihtiyacı olanlara destek çıkması vs vs.. Eh.. Sen hiç ihtiyacı olmayan birine ya da birilerine o paketleri dağıtınca ne oluyo? sevap mı bu ne anlamadım gitti..

 Yani bazı kesimler var,olay tamamen hikaye.. Adam bütün gün yemek yemiyor, 40 derecede susuz geziyor ama akşama saray sofrası gibi bir sofra,her şey abartı,normal 11 ayda yemediği miktarda yemekler.. Aç olan insan akşam olunca o sofrayı elde edebiliyor mu? Hayır.. Ee o zaman bunun mantığı nerde ya da neden bu gösteriş..

 Kurban bayramı mesela.. Sen koca bir hayvanı kesip derin donduruculara stokluyorsan ben daha sana ne diyebilirim ki..Çoğu şey sadece yapılmak için yapılır olmuş ama nedenini,neden yaptığını sorgulayan yok,hikaye hepsi.. Ondan sonra kendi öz annem bile bana 'Sakın ateist olduğunu başkalarının yanında söyleme,ilerde başına iş açılabilir. Zaten bende hayatta en çok allaha inanmayandan korkarım' diyebiliyor. Sen kötülüğü sadece allah korkusu yüzünden yapmıyorsan, allaha inanmadığında her kötülüğü yapabilicek karakterdeysen, eh ona diyebileceğim hiç bir şey yok..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder